Knelpunten bij een interne audit? Los ze op!

Nagenoeg iedere zorg- of welzijnsinstelling is er mee bekend: de interne audit. Ooit ontstaan als een verplichte HKZ-eis voor certificering ontdekken steeds meer instellingen de meerwaarde van dit...

05-10-14

Incidenten beter analyseren? Wij geven u een paar tips

Onlangs heeft Walvis ConsultingGroep een achttal zorginstellingen gevraagd naar hun ervaring met de incidentencommissie en de analyses en aanbevelingen die de commissies maken. Op basis van de...

05-10-14

De klachtenijsberg: kijk ook eens onder water

Klachtenmanagement blijft voor veel instellingen best een lastig onderwerp. hoe definieer je een klacht, waar trek je de grens, je krijg je meer zicht op informele klachten?

27-01-14

Verbetermaatregelen implementeren

Het vaststellen van de echte oorzaken van een incident of calamiteit is vaak minder makkelijk dan het lijkt. Als het al goed lukt om de oorzaken te achterhalen, zijn we nog maar halverwege ...

27-01-14

ISO voor Zorg en Welzijn nu 'officieel' certificatieschema

Op 4 december 2013 is het certificatieschema voor NEN-EN 15224 (‘ISO voor Zorg en Welzijn’) goedgekeurd door de Raad voor Accreditatie (RvA).

10-01-14

Van auditbevindingen naar verbeteren: 5 krachten

Goed uitgevoerde audits zijn nog geen garantie voor goed geïmplementeerde verbetermaatregelen. In dit artikel bespreken we aan de hand van het vijf krachtenmodel van A. Mars mogelijke succesfactoren.

31-10-13

Calamiteitenonderzoek: trap niet in de 5 valkuilen

Het uitvoeren van een goed onderzoek naar de (basis) oorzaken van incidenten en calamiteiten lijkt gemakkelijker dan het is. In dit artikel noemen we vijf valkuilen.

31-10-13
Artikel 22 tot 28 van 53

 

Klik op onderstaande afbeelding voor het archief met Walvisgeluiden

Walvisgeluiden