Een praktische systeembeoordeling

De systeembeoordeling: het blijft vaak lastig. Inmiddels hebben we praktijkervaring kunnen opdoen met een nieuwe praktische insteek.

07-02-13

Kun je een aanspreekcultuur afdwingen?

Een goed functionerend kwaliteits- en veiligheidsmanagementsysteem kan niet zonder een adequate aanspreekcultuur. Maar hoe creër je die? Wij geven 6 tips om u op weg te helpen

07-02-13

Risicomanagement, passend bij zorg en welzijn

Bij procesbeheersing denken we al gauw aan het beschrijven van de processen. En toch is het de vraag of dit ‘protocolleren’ in alle gevallen de beste oplossing is.

31-01-13
ISO voor Zorg en Welzijn

ISO voor Zorg en Welzijn is er!

Eindelijk, ISO voor Zorg en Welzijn is in oktober beschikbaar gekomen. Maar wat is het verschil met HKZ? Is er een meerwaarde?

01-12-12

Gedragsverandering: een ABC-tje (deel 2)

In de vorige Walvisgeluiden (zomer 2012) hebben we het gehad over het veranderen van gedrag. We hebben toen aangegeven dat gedrag voor zeker 80% bepaald wordt door wat er ná het gedrag plaats...

30-11-12

Neem de tijd ... om echt te verbeteren

Tijd? Ik heb helemaal geen tijd” zei de houthakker met de botte bijl. “Zeker niet om op mijn gemak mijn bijl te gaan slijpen, ik moet hakken”. En toch is dat nu net het nut van een kwaliteits-...

18-11-12

Een Slimme en Slanke managementreview? Hoe doe je dat?

De systeembeoordeling (of directiebeoordeling of managementreview) is een belangrijk onderdeel van het kwaliteitsmanagement systeem. Het belang ervan wordt echter nogal eens verschillend ingeschat:...

30-06-12
Artikel 36 tot 42 van 53

 

Klik op onderstaande afbeelding voor het archief met Walvisgeluiden

Walvisgeluiden